Jazz duet: «вічнозелені теми»

Третього березня відбувся філармонійний джазовий концерт із циклу «Джаз + Jazz» у виконанні дуету Владислава Корнєва (тенор-саксофон) і Олександра Дмитренка (гітара).

Лада ЗАВІРУХА

Того вечора у залі відбувалося «спілкування на вічнозелені теми» – під куполом Будинку органної та камерної музики звучали мелодії американських мюзиклів. За словами Олександра Дмитренка, автори музичних творів, які виконували під час першого джазового концерту весни, – американські композитори, які як і все в Америці, зібрали з усього світу. І, на щастя, їхня музика стала надбанням усього людства.

Коул Портер, Джером Керн і Річард Роджерс, Дюк Еллінгтон та Ірвінг Берлін – усі вони гідні звання видатних і визнані такими за життя. Проте насправді, їхні твори потрібно слухати…

А от у Олександра Дмитренка «Тиждень» поцікавився, чому для першого весняного концерту була обрана саме тема мюзиклів.

– На мій погляд, мюзикли серед інших театральних музичних форм найбільше схожі на весну, – сказав Олександр Федорович. – По-перше, вони енергійні та водночас ліричні, барвисті та, якщо хочете, «квіткові», і сама їх поява в історії театру була схожа на весну своїми сценічними новаціями, прекрасними народженнями, хоча все це почалося досить давно (історики музики постановку першого мюзиклу в США відносять до 1866 року!). Проте і до сьогодні мюзикли не втратили своєї свіжості. Режисери ставлять нові вистави, роблять нові редакції мюзиклів 30-х рр. ХХ ст. А мелодії та пісні з них продовжують виконувати, як це відбувалося на нашому концерті. Іншими словами, як і з весною – вона супроводжує людей усе життя, але завжди нова, і щороку ми чекаємо її тому, що це пора відкриттів.

Під час концерту Олександр Дмитренко багато розповідав про авторів та їхні твори. А підбір репертуару пояснив бажанням представити творчість видатних американських композиторів, і водночас, крім широко відомих речей, виконати і такі мелодії, які у нас звучать нечасто.

– Це, звичайно, не лекція, проте мені самому завжди подобається, коли на своїх концертах джазмени щось розповідають із історії музики і діляться із слухачами тими історіями, фактами, які, як їм здається, можуть бути для всіх цікавими. Таку манеру спілкування із глядачем обрав і я, – зазначив Олександр Дмитренко.

За словами музиканта, грати мелодії мюзиклів, а твори, які виконували Владислав Корнєв і Олександр Дмитренко, є вокальними номерами, в дуеті, та ще й в такому, де немає вокаліста – складне завдання.

– Мюзикл – це барвисте шоу, де співають і танцюють, звучить великий оркестр, багато світла, яскравих костюмів тощо. А тут на сцені два музиканти, і все. Проте саме пишність і виразність мелодій, а також та відвертість і безпосередність, які становлять сутність джазового музикування, енергетика, яка народжувалася в процесі імпровізації, надихнули нас на вирішення цієї непростої задачі. Мені та Владиславу Корнєву було цікаво, і нам здавалося, що спілкування з глядачами відбувається. Не було відстороненості, реакція залу надихала нас, змінювала нашу гру, було таке відчуття, що глядач є співавтором концерту. Як власне і має бути під час виконання джазу, – поділився враженнями Олександр Дмитренко.